Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av Henrik Andersson - 13 augusti 2014 20:51

Hej,
I detta inlägg ska jag berätta lite om hur jag upplevt skolan:

Lågstadiet(klass 0-5): nog den bästa tiden då jag hade de bästa klasskompisarna, bra lärare osv. Lekte mycket med endel kompisar i klassen, typ varje dag.

Högstadiet(klass 6-9 år): här kom jag till en ny klass(ngr f.d Klasskompisar hamnade i samma klass som jag igen). Jag hade rätt kämpigt i 6:an och 7:an rent läxmässigt(rektorer och sånt började prata om jag skulle börja på särskola som min bror men mamma och pappa sa nej) men vid sommarlovet mellan 7:an och 8:an så tog jag initiativet och pluggade hela sjuans mattebok och sedan dess har jag inte haft ngt problem med skolan. På högstadiet började mobbningarna mot mig och till och från gick det väl bra.

Gymnasiet: här kom jag till en helt ny klass med nya kompisar, faktiskt den enda från Töreboda. Kände mig som en "outsider" eftersom de andra kände varandra tidigare. Tog ett antal dagar innan ngn ens pratade med mig. Tänkte "vad gör jag här?". Efter ngr dagar så började en väl och pratade lite med mig. Då kände jag mig glad. Började hänga med ngr killar. Här hängde mobbningen i, rent psykiskt. En kille som gjorde saker bakom ryggen på mig. Sa till rektor och lärare och det blev bättre. I trean var det inget ont alls utan hela trean gick jättebra.

Studenten var bland det bästa i mitt liv!!!!

Av Henrik Andersson - 13 augusti 2014 19:33

Hej,
Vem är jag?
Jo, som jag skrev tidigare så heter jag Henrik och föddes den 2 december 1995 på BB i Skövde. Jag har en två år äldre bror, Daniel, en mamma,pappa samt två 17 åriga katter.
Under BB så grubblade mamma och pappa länge över vad jag skulle heta. De var inne på namnet Erik. Tillslut fick dem be barnmorskorna om hjälp och dem tittade och tittade. Sedan sa dem namnet "Henrik" och då fick det bli så.
Jag föddes med ett funktionshinder som kallas Mohr Syndrom som innebär att lillhjärnan är försämrad dvs. Försämrad koordination, försämrad finmotorik osv. Min bror föddes även som jag med detta syndrom. Dock har han under uppväxten utvecklat autism och därför har jag haft en rätt så jobbig barndom med bråk. Visst, jag bråkade med honom också men det var mest han som började pga. Missuppfattning.

Av Henrik Andersson - 13 augusti 2014 15:07

Hej alla läsare,

mitt namn är Henrik och varför jag har skapat en blogg som denna är för att jag vill dela lite av mitt liv med er, hur jag har upplevt skoltiden, lite vem jag är, vad jag sysslar med osv. Samt mina tankar om en käkoperation som jag ska göra så småningom för mitt underbett.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards